Siguranta si confidentialitate

Pentru a folosi in conditii de maxima siguranta serviciul Fastbanking pus la dispozitie de Bancpost si a preintampina astfel eventuale atacuri informatice, va rugam sa va asigurati ca: 

  • Folositi o versiune actualizata de antivirus; 
  • Folositi versiuni originale si updatate de software, inclusiv pachetele Windows, Office si aplicatii precum Adobe Reader, Flash Player sau Oracle Java;
  • Nu deschideti e-mailuri suspecte care pot contine virusi si troieni; 

De asemenea,

  • In cazul in care aplicatia Fastbanking este indisponibila, veti regasi aceasta informatie in pagina de login fara a vi se solicita introducerea datelor de autentificare (nume utilizator, parola, cod SMS, cod token)
  • In cazul in care pagina de acces in aplicatia Fastbanking are un alt format decat cel cunoscut sau suspectati ca datele de logare au fost compromise, va rugam sa ne contactati imediat la numarul de telefon 0213085460, pentru blocarea numelui de utilizator.


In scopul asigurarii unui inalt nivel de siguranta, acest serviciu a fost dezvoltat pe o infrastructura care respecta standardele internationale de securitate a informatiei.

Confidentialitatea datelor este asigurata prin utilizarea numelui de utilizator si a unei parole, precum si prin intermediul metodelor de autentificare.

Pentru a utiliza serviciul Fastbanking in conditii de maxima siguranta si pentru a preveni posibilele tentative de frauda, va rugam sa tineti cont de urmatoarele aspecte:

  • Utilizati intotdeauna butonul de LOGOUT la iesirea din aplicatia Fastbanking, in loc de simpla inchidere a browser-ului.
  • Nu dezvaluiti nimanui elementele dumneavoastra de identificare si autentificare in aplicatia Fastbanking (ex. nume utilizator, parola, PIN dispozitiv Digipass, serie dispozitiv Digipass) sau date despre cardurile dumneavoastra (numar card, cod PIN, data expirarii). In cazul in care considerati ca parola dumneavoastra a fost dezvaluita altor persoane, procedati imediat la schimbarea acesteia.
  • Site-ul dedicat https://fastbanking.bancpost.ro este identificat printr-un certificat digital emis de firma Thawte. Verificati la accesarea paginii de login existenta siglei Thawte cu link-ul de verificare a autenticitatii paginii. Singurele link-uri validate de catre Bancpost sunt cele din pagina site-ului oficial al bancii www.bancpost.ro ,sectiunea internet banking si din site-ul dedicat www.fastbanking.ro. De asemenea incercati cu un dublu click pe lacatelul din partea dreapa jos a browser-ului pentru a va confirma autenticitatea paginii.
  • In cazul in care dispozitivul Digipass a fost pierdut/furat, solicitati de urgenta blocarea acestuia la numarul de telefon: +40 21 308 54 60
  • In cazul in care ati uitat parola, sunati la numerul de telefon: +40 21 308 54 60. Operatorii Bancpost nu va vor comunica niciodata parola noua, ci vor reseta parola la valoarea initiala pe care o regasiti in formularul primit de la banca.
  • Atasamentele mesajelor de e-mail pot contine coduri distructive de tipul virusilor si Troienilor (malware). In aparenta, mesajul poate parea ca a fost expediat de o persoana sau organizatie cunoscuta de Dvs., special pentru a va convinge sa deschideti atasamentul. Daca este deschis, pot fi constatate reduceri ale performantei calculatorului/dispozitivului sau chiar resetari spontane. Nu deschideti atasamententele mesajelor de e-mail decat atunci cand vin de la surse de incredere. Utilizati un antivirus actualizat pentru scanarea atasamententelor mesajelor de e-mail, inainte de a le deschide. Stergeti toate mesajele suspecte, fara sa le deschideti in prealabil. Utilizati un sistem de operare actualizat.
  • Mesajele de email nesolicitate (spam) pot fi folosite pentru raspandirea programelor malware. Unele mesaje Spam pot contine referinte catre site-uri Web frauduloase. In cazul in care primiti un mesaj suspect, stergeti-l imediat, fara sa raspundeti la el.
  • Cererile de informatii confidentiale prin email nu sunt legitime (phishing). Atacurile de tip phishing pot folosi tehnici de intimidare sau de atragere pentru a stimula raspunsul Dvs. Adesea, mesajele nu sunt personalizate. Fiti intotdeauna precauti in cazul mesajelor prin care vi se solicita informatii confidentiale. Confirmati autenticitatea unei solicitari suspecte. Banca nu va trimite niciodata e-mailuri sau SMS-uri prin care sa solicite clientilor sai accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la Fastbanking, ori pentru a solicita divulgarea informatiilor referitoare la nume de utilizator, parola, serie Digipass sau cod PIN Digipass, numar card, cod PIN, data expirarii cardului. 

Ghid securitate plati

Consulta aici "Ghidul de securitate plati pe Internet" elaborat de Asociatia Romana a Bancilor.

Protejeaza-ti dispozitivele mobile impotriva atacurilor malware!

Bancpost se alatura campaniei de prevenire si combatere a infectarii dispozitivelor mobile derulate de Europol, Politia Romana, DIICOT si Cert.ro, menita a informa utilizatorii asupra potentialelor atacuri cibernetice cu malware.

Informeaza-te asupra riscurilor si metodelor utilizate de atacatori si afla cum sa iti protejezi dispozitivele smart (telefon sau tableta) astfel incat sa iti pastrezi datele in siguranta.

Materiale de mai jos au fost pregatite pentru tine de specialisti Europol in domeniul securitatii cibernetice si conțin informatii despre vulnerabilitatile dispozitivelor mobile, precum si recomandari despre cum poti sa-ti securizezi activitatea desfasurata online, ca downloadarea aplicatiilor, online banking-ul, conectarea la wi-fi sau cum sa eviti sa devii victima a online ransomware.

HelpDesk Fastbanking

Telefon: 021 308 54 60

E-mail: fastbanking@bancpost.ro

Program: Luni-Vineri 8:00 – 20:00

Cum devii client

Esti deja client Bancpost?
Vino la unitatea Bancpost unde ai contul curent, prezinta actul de identitate si contractul completat cu datele tale.
Contractul il gasesti la orice unitate a bancii sau in sectiunea Documente necesare.

Nu esti client Bancpost?
Vino la orice unitate Bancpost intre orele 9:00 – 17:00, deschide un cont curent, prezinta actul de identitate si contractul completat cu datele tale. Contractul il gasesti la orice unitate a bancii sau in sectiunea Documente necesare.