Intrebari Frecvente

I. Ce este Internet Banking?

R: Internet Banking este un instrument de plata cu acces la distanta bazat pe tehnologia Internet (word wide web) si pe sistemele informatice ale emitentului.
 
 

I: Ce este un instrument de plata cu acces la distanta?

R: Instrument de plata cu acces la distanta este instrumentul ce permite detinatorului sa aiba acces la fondurile aflate in contul sau, prin intermediul caruia poate efectua plati catre un beneficiar sau alt gen de operatiuni de transfer de fonduri si care necesita, de obicei, un nume de utilizator si un cod personal de identificare/parola si/sau orice alta dovada similara a identitatii.  Pe langa operatiunile de transfer de fonduri, detinatorul poate efectua si operatiuni de schimb valutar, poate constitui depozite si poate obtine informatii privind situatia conturilor si a operatiunilor efectuate. Toate tranzactiile sunt receptionate de banca intr-un server de comunicatie si procesate printr-o tehnologie proprie de verificare a autenticitatii mesajului de plata, inainte de a fi transmise in sistemul informatic propriu.

 

I: Ce este Fastbanking?

R: Fastbanking, solutia de Internet Banking  de la Bancpost este un produs competiv de ultima ultima generatie care  oferă persoanelor fizice şi juridice posibilitatea efectuării diverselor operaţiuni bancare prin intermediul unui calculator cu conexiune Internet, indiferent de localizarea acestuia, şi a unei metode de autentificare. Accesul la acest serviciu este asigurat în tot timpul anului, 24 de ore din 24.

 

I: Ce operatiuni pot efectua prin intermediul Fastbanking?

R: Utilizand Fastbanking, clienţii pot efectua următoarele operaţiuni:

  • ordine de plată în lei către beneficiari persoane fizice si juridice;
  • ordine de plată de trezorerie;
  • ordine de plată globale utilizate pentru plata salariilor către angajaţi;
  • ransferuri intrabancare între conturile curente proprii
  • plăţi valutare interne sau externe;

Gama serviciilor furnizate de aplicaţia Fastbanking:

  • vizualizarea în orice moment a soldurilor conturilor deschise la Bancpost;
  • informaţii despre diversele cursuri valutare şi dobânzi practicate de bancă;
  • posibilitatea vizualizarii si tiparirii extraselor de cont;
  • definirea beneficiarilor platilor direct de catre client;
  • crearea unor machete cu ordine de plată; 
  • posibilitatea de a importa ordine de plată create cu alte aplicaţii;


I: Cum devin client Fastbanking?

R: Daca esti deja client Bancpost, vino la unitatea unde ai contul curent, prezinta actul de identitate si contractul completat cu datele tale.
Contractul il gasesti la orice unitate a bancii sau pe site-ul Bancpost.
Daca inca nu esti client Bancpost, vino la orice unitate intre orele 9:00 – 17:00, deschide un cont curent, prezinta actul de identitate si contractul completat cu datele tale.     
Contractul il gasesti la orice unitate a bancii sau pe site-ul Bancpost.


I: Care sunt costurile de utilizare pentru Fastbanking?

R: Costul abonamentului lunar perceput este:
Abonamentul lunar este GRATUIT prin pachete si 2,5 lei fara pachet.

Pentru fiecare dispozitiv Digipass token challenge eliberat se constituie o garantie initiala de 30 USD, care se returneaza clientului la expirarea perioadei contractuale.


Pentru oricare dintre metodele: “VIP mobile” si “SMS”, costul perceput de banca pentru client este ZERO (sunt gratuite).

Comisioanele percepute asupra ordinelor de plată în lei efectuate prin Fastbanking sunt mai mici cu pana la 40% faţă de cele practicate pentru operaţiunile derulate la ghişeul băncii.

 

I: Cat de sigura este utilizarea aplicatiei Fastbanking?

R: În scopul asigurării unui înalt nivel de siguranţă, acest serviciu a fost dezvoltat pe o infrastructură care respectă standardele internaţionale de securitate a informaţiei.
Confidenţialitatea datelor este asigurată prin utilizarea numelui de utilizator si a unei parole, precum si prin intermediul dispozitivului Digipass.


Din momentul conectării clientului autorizat, orice schimb de date se va efectua sub protocol securizat - TLS, ce utilizează o cheie de criptare de 2048 biţi (cea mai puternică existentă pe piaţa în momentul actual) - şi un algoritm RSA. În plus, site-ul pentru acest serviciu este asigurat şi garantat de firma Thawte, astfel încât clientul poate recunoaşte şi verifica cu uşurinţă autenticitatea acestuia.

 

I: Ce reguli trebuie sa respect pentru a utiliza in conditii de maxima securitate aplicatia Fastbanking?

R:

  • Nu dezvaluiti nimanui elementele dumneavoastra de identificare si autentificare in aplicatia Fastbanking (ex. nume utilizator, parola, PIN dispozitiv Digipass, serie dispozitiv Digipass) .
  • Instalati si actualizati frecvent un program “antivirus” pe calculatoarele pe care utilizati aplicatia Fastbanking.
  • Verificati ca sistemul de opearare si aplicatiile instalate pe calculatoarele pe care utilizati aplicatia Fastbanking, au instalate instalate cele mai recente actualizari de securitate publicate de catre furnizori
  • Nu deschideti e-mail-uri suspecte si nici nu încercati sa accesati link-uri sau butoane din interiorul acestora,  deoarece în cazul unor asemenea actiuni pe calculatorul dvs. se pot instala  care pot fura date. 
  • Utilizati cea mai recenta  versiune de browser deoarece aceasta contine actualizari de securitate care va asigura o protectie sporita
  • In cazul in care considerati ca parola dumneavoastra a fost dezvaluita altor persoane, procedati imediat la schimbarea acesteia.
  • In cazul in care dispozitivul Digipass a fost pierdut/furat, solicitati de urgenta blocarea acestuia la numerele de telefon: +40 21308 54 60.
  • In cazul in care ati uitat parola, sunati la numerele de telefon:+40 21308 54 60. Operatorii Bancpost nu va vor comunica niciodata parola noua, ci vor reseta parola la valoarea initiala pe care o regasiti in formularul primit de la banca "Informatii necesare pentru utilizarea serviciului Internet Banking" .
  • Banca nu va trimite niciodata e-mailuri sau SMS-uri prin care sa solicite clientilor sai accesarea unor adrese URL sau link-uri pentru conectarea la Fastbanking, ori pentru a solicita divulgarea informatiilor referitoare la nume de utilizator, parola, serie Digipass sau cod PIN Digipass .
  • Site-ul dedicat https://fastbanking.bancpost.ro este asigurat si garantat de firma Thawte. Verificati la accesarea paginei de login existenta siglei Thawte cu link-ul de verificare a autenticitatii paginii. Singurele link-uri validate de catre Bancpost sunt cele din pagina site-ului oficial al bancii www.bancpost.ro, sectiunea internet banking si din site-ul dedicat www.fastbanking.ro.
 

I: Care sunt cerintele tehnice pentru a putea avea acces la Fastbanking?

R: Pentru ca serviciul să fie operabil vă sunt necesare:

  • Calculator cu acces la Internet
  • Oricare din urmatoarele browsere: Internet Explorer versiunea 8 sau mai nou, Mozilla si Chrome ultimele versiuni, Opera 10.0 sau mai nou, care sa permita conexiune criptata cu lungimea cheii minim 128 biti.

 

I: Cum accesez aplicatia Fastbanking?

R: Aplicatia Fastbanking poate fi accesata:

  • direct la adresa: https://fastbanking.bancpost.ro.
  • prin intermediul site-ului Fastbanking (www.fastbanking.ro), sectiunea “login”.
  • prin intermediul site-ului Bancpost (www.bancpost.ro), prin accesarea sectiunii “Fastbanking Login” sau sectiunea Fastbanking, optiunea “Acceseaza aplicatia de Internet Banking”.

Dupa accesarea adresei, utilizatorul trebuie sa se autentifice, prin procedura aferenta metodei de autentificare solicitata, adica sa introduca in ecranul corespunzator numele si parola cu care este inregistrat in sistem si care i-au fost atribuite de catre banca. Numele si parola se regasesc in formularul  “Informatii necesare pentru utilizarea serviciului Internet Banking”, primit de la banca Impreuna cu dispozitivul token de autentificare, dupa caz. 

 

I: Cum ma autentific la aplicatia Fastbanking?

R: Autentificarea la aplicatia Fastbanking, se poate efectua prin una sau mai multe metode autentificare:

a) prin metoda “Token Challenge”
La prima utilizare, din motive de securitate, dispozitivul Token Challenge va fi blocat.
Pentru deblocare, clientul va porni dispozitivul apasand tasta triunghi (◄)
Pentru activare, clientul va contacta serviciul Helpdesk Fastabanking, la numarul de telefon 021/308.54.60.
Pentru a utiliza Fastbanking, clientul are nevoie de dispozitivul “Token Challenge” emis de banca si un calculator (PC, laptop etc) cu conexiune la Internet.

La utilizarea aplicatiei Fastbanking, in cazul autentificarii prin metoda “Token Challenge”, clientul va bifa aceasta varianta dintre cele afisate.


b) prin metoda “VIP mobile” ; VIP=Verisign Identity Protection
Aceasta metoda de autentificare este adaptabila pentru telefoanele mobile care au suport pentru Java / Javascript si dispun de acces la Internet.

Dupa accesarea aplicatiei Fastbanking, cientul introduce username si parola (primite de la banca la achizitie, parola initiala pe care o poate schimba ulterior). Prin accesarea aplicatiei software instalata pe telefonul mobil in prealabil (pe site-ul www.verisign.com, prin accesarea sectiunii “VIP access for mobile”, clientul opteaza pentru descarcarea aplicatiei, selectand tipul telefonului mobil pe care il detine si pe care doreste instalarea acestei aplicatii si introducand numarul de telefon mobil in campul solicitat; ulterior, clientul primeste SMS cu link-ul de pe care va descarca aplicatia, direct de pe telefonul mobil; astfel, la prima accesare a aplicatiei software de pe telefonul mobil, se va realiza activarea acestei aplicatii, in urma careia clientul va putea vizualiza vizualiza ID-ul unic al soft-ului de autentificare, ce va fi comunicat bancii pentru inrolare in sistem), clientul va putea efectua autentificarea.

Pentru eficientizarea procesului de inrolare la Fastbanking utilizand aceasta metoda de autentificare, se recomanda clientilor instalarea aplicatiei software pe telefonul mobil premergator vizitei in unitatea bancii.

La utilizarea aplicatiei Fastbanking, in cazul autentificarii prin metoda “VIP mobile”, clientul va bifa aceasta varianta dintre cele afisate.


c) prin metoda “SMS”
Aceasta metoda de autentificare este adaptabila pentru orice telefon mobil care are capacitate de primire SMS.

Prin apasarea butonului “Trimite SMS” din pagina de autentificare, clientul va primi un mesaj text pe telefonul mobil inrolat, cu codul de autentificare de introdus in campul solicitat; in urma introducerii acestui cod, se efecteaza autentificarea prin apasarea butonului “Trimite”.

La utilizarea aplicatiei Fastbanking, in cazul autentificarii prin metoda “SMS”, clientul va bifa aceasta varianta dintre cele afisate.


I: Ce este dispozitivul Digipass “Token Challenge”?

R: Token-ul challenge este un dispozitiv hardware cu un grad inalt de securitate utilizat la autentificarea in aplicatia Fastbanking. Siguranta tranzactiilor este garantata atat de codul PIN al dispozitivului cat si de parola dinamica generata in mod aleator la fiecare utilizare.
Dispozitivul ‘token challenge” este furnizat de banca tuturor clientilor care beneficiaza de serviciul Fastbanking.


I: Cum deblochez dispozitivul Digipass “Token Challenge”?

R: Pornirea dispozitivului de autentificare se face apasand tasta inscriptionata cu un triunghi (◄).
Din motive de securitate, la prima utilizare, dispozitivul va fi blocat. Pentru activarea acestuia, clientul va contacta serviciul Helpdesk Fastbanking la numarul de telefon:+40 21 308 54 60.


I: Cum schimb codul PIN al dispozitivului “Token Challenge”?

R: Pentru schimbarea ulterioara a PIN-ului, dupa introducerea PIN-ului curent se tine apasata tasta cu triunghi mai mult de doua (2) secunde; apoi se introduce noul PIN dupa aparitia mesajului “NEW PIN” iar dupa aparitia mesajului “PIN CONF” se reintroduce noul PIN. 
Pentru inchiderea dispozitivului se apasa succesiv tasta cu triunghi (◄).

 

I: Mi-am pierdut dispozitivul “Token Challenge”, cum procedez?

R: In cazul pierderii, furtului sau blocarii dispozitivului de autentificare, clientul trebuie sa anunte banca la urmatorul numar de telefon:
 +40 21 308 54 60

 

I: Mi-am uitat parola, ce trebuie sa fac?

R:Daca parola a fost uitata, clientul trebuie sa sune la numerele de telefon:
         +40 21 308 54 60
Dupa o autentificare cu ajutorul dispozitivului “token challenge” si verificarea datelor personale, parola este resetata si se revine la parola initial furnizata de banca (aceasta este o parola temporara care trebuie schimbata la prima accesare a aplicatiei).


I: Intampin dificultati in utilizarea aplicatiei Fastbanking, cine imi asigura suportul?

R: Pentru orice intrebari si sugestii, personalul nostru specializat va sta la dispozitie de luni pana vineri, intre orele 08-18:
 Help Desk Fastbanking:  +40 213085460 SAU fastbanking@bancpost.ro

 

I: Care este programul de procesare al ordinelor de plata?

  • platile intrabancare introduse in sistem pana la ora 17:00 se vor procesa in aceeasi zi contabila
  • platile interbancare de mare valoare introduse in sistem pana la ora 17:00, se vor procesa in aceeasi zi contabila
  • platile interbancare de mica valoare introduse in sistem pana la ora 17:00, se vor procesa in aceeasi zi contabila;

Toate platile introduse dupa ora 17:00, se vor procesa in urmatoarea zi bancara lucratoare.

 

I: Cum este structurata aplicatia Fastbanking?

R: In vederea asigurarii unui acces rapid si facil, aplicatia a fost structurata pe urmatoarele module functionale:

  • pagina principala- informatii generale
  • modulul de conturi – include activitatile legate de solduri, extrase de cont, tranzactii pe diverse tipuri de conturi
  • modulul de operatiuni – include operatiunile pe care le poate initia un utilizator in aplicatie, grupate pe tipuri (ordine de plata in lei sau valuta, transferuri intre conturi curente proprii).
  • modulul de setari – permite modificarea parolei de acces, personalizarea paginii principale, modificarea parametrilor de siguranta ai clientului.

 

I: Cum vizualizez soldul conturilor mele?

R: Pentru a vizualiza soldul, se parcurg urmatorii pasi:

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul conturi;
  • se alege optiunea “Vizualizare sold”;
  • se realizeaza autentificarea cu metoda de autentificare ;
  • se selecteaza contul pentru care se doreste afisarea soldului.

 

I: Cum pot vizualiza un extras de cont?

R: Pentru a vizualiza un extras de cont, se parcurg urmatorii pasi:

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul conturi;
  • se alege optiunea “Vizualizare extras”;
  • se selecteaza contul pentru care se doreste afisarea extrasului de cont.

 

I: Cum pot vizualiza tranzactiile efectuate in ziua curenta?

R: Fastbanking iti ofera posibilitatea de a vizualiza toate tranzactiile efectuate in ziua curenta, indiferent daca sunt tranzactii efectuate la ghiseu sau prin Internet Banking:

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul conturi;
  • se alege optiunea “Tranzactiile zilei”;
  • se selecteaza contul pentru care se doreste afisarea tranzactiilor zilei.

 
I: Cum definesc un beneficiar?

R: Utilizatorii Fastbanking isi pot gestiona singuri baza de date a beneficiarilor.
Pentru crearea unui beneficiar nou, se pargurg urmatorii pasi:

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul operatiuni;
  • se alege submeniul ordine de plata, optiunea “creeaza beneficiar nou”;
  • dupa completarea tuturor campurilor obligatorii, se actioneaza butonul salveaza.


I: Cum intocmesc un ordin de plata?

R: Pentru initiarea si aprobarea unui ordin de plata, se parcurg urmatorii pasi:

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul operatiuni;
  • se alege submeniul ordine de plata, optiunea “ordin de plata nou”;

pas 1: se selecteaza tipul ordinului, compensare sau trezorerie;
pas 2: se selecteaza beneficiarul platii
pas 3: se selecteaza contul platitor
pas 4: se completeaza numarul ordinului, suma si detaliile platii. In functie de drepturile utilizatorului, se aproba sau se salveaza ordinul de plata.
Pentru a putea fi procesat, ordinul de plata salvat in prealabil trebuie aprobat de un utilizator cu drepturi de aprobator.
Aprobarea se realizeaza din meniul operatiuni/ ordine de plata/ aproba/respinge plati. 

 

I: Cum realizez un transfer intre conturile curente proprii?

  • se acceseaza pagina https://fastbanking.bancpost.ro;
  • se introduc numele de utilizator si parola;
  • se selecteaza clientul si limba in care se vor afisa etichetele si mesajele aplicatiei;
  • se acceseaza meniul operatiuni;
  • se alege submeniul transfer, optiunea “transfer intre conturi proprii”;

pas 1: se selecteaza contul sursa;
pas 2: se selecteaza contul destinatie;
pas 3: se completeaza suma transferata.


I: Cand se poate tipari un ordin de plata?

R: Ordinele de plata efectuate prin intermediul aplicatiei Fastbanking pot fi tiparite doar din momentul in care trec in starea “Aprobat de banca”.

 

I: Cum pot modifica parola de acces in aplicatie?

R: Schimbarea parolei poate fi facuta din modulul “Setari”, meniul “Setari parola”, submeniul “Schimbati parola”.

 

I: Ce se intampla daca introduc parola eronat de mai multe ori?

R: Daca parola este introdusa eronat de mai mult de 5 ori consecutiv, din motive de siguranta, aplicatia Fastbanking va fi blocata temporar. Pentru deblocare sunati la numarul de telefon:+40 21308 54 60. Operatorii Bancpost nu va vor comunica niciodata parola noua, ci vor reseta parola la valoarea initiala pe care o regasiti in formularul primit de la banca "Informatii necesare pentru utilizarea serviciului Internet Banking" 

Atentie! Este foarte important sa pastrati parola initiala primita in plic de la banca la semnarea contractului, intrucat resetarea parolei telefonic va fi posibila doar la cea initiala. In cazul in care nu mai detineti plicul cu parola initiala este necesar sa solicitati o noua parola in orice unitate Bancpost.